Dit is Nina, ze is 23 jaar oud en sinds 2018 pandbeheerder van LOhuizen. Bij LOhuizen werken bewoners samen met de buurt om voor iedereen een leuke en goede thuisbasis te creëren. Nina is het aanspreekpunt voor bewoners als het gaat om de leefbaarheid, veiligheid en hygiëne in het pand. Helaas gaat Nina per eind oktober stoppen met haar functie als pandbeheerder bij LOhuizen. Wij zijn Nina erg dankbaar voor haar hulp en inzet de afgelopen jaren! Hieronder lees je waar Nina zich de afgelopen jaren voor heeft ingezet.
In 2017 is Nina begonnen als gangbeheerder bij LOhuizen. “Ik ben assertief en ondernemend, daarbij vind ik het super leuk om nieuwe mensen te leren kennen en een verbindende rol te spelen. Samen met enthousiaste bewoners heb ik veel georganiseerd voor LOhuizen. Hierdoor zijn wij als bewoners ook hechter geworden.”
Een jaar later werd Nina gevraagd of zij pandbeheerder wilde worden: “Ik was altijd al actief bezig geweest voor LOhuizen. Mede hierdoor werd LOhuizen op den duur ook steeds leuker om te wonen. Toen mij werd gevraagd of ik pandbeheerder wilde worden, twijfelde ik in het begin wel. Je woont en werkt namelijk in hetzelfde pand. Je eigen grenzen bewaken tussen privé en werk is dan niet altijd makkelijk. Toch heb ik het aanbod aangenomen, want ik was al actief bezig met LOhuizen en ik ben er min of meer ingegroeid.”
Vervolgens heeft Nina zich flink ingezet voor LOhuizen. “Het sociale contact met bewoners vind ik het leukst als pandbeheerder. Ik vind het fijn om bewoners bijvoorbeeld één op één te helpen of samen met de bewoners LOhuizen steeds mooier te maken.” Een voorbeeld zijn de moestuinen van LOhuizen. Samen met bewoners en buurthuis de Eester heeft Nina de moestuinen van begin tot eind opgezet. Buurthuis de Eester heeft het gehele plan gefinancierd en heeft de bewoners van LOhuizen in contact gebracht met buurtbewoners. Nu wordt het voor en door bewoners en buurtbewoners onderhouden.
Naast het sociaal beheer, heeft Nina ook andere taken. Elke maand heeft zij bijvoorbeeld een overleg met haar gangbeheerders. Klachten, vragen en initiatieven van bewoners worden in zo’n overleg besproken. Ook worden taken die afgehandeld zijn besproken en nieuwe taken verdeeld. “Daarnaast zorgen de bewoners en ik ervoor dat het pand schoon blijft. Verder heb ik veel telefonisch contact met een maatschappelijke werker, bedrijven en het buurthuis om de hoek van LOhuizen. Hier organiseerden wij vroeger veel feesten en andere activiteiten.”
Wij wensen Nina veel succes met afstuderen en haar verdere carrière.
Lijkt het jou leuk om de nieuwe pandbeheerder van LOhuizen te worden? Mail dan jouw cv en motivatie naar info@lo-huizen.nl. Ben je juist geïnteresseerd in een woning in LOhuizen? Lees dan vooral verder op onze informatiepagina.