Een dag van een Specialist technisch beheer bij Socius. Hoe ziet zo’n dag eruit? Vandaag vertelt Job over zijn werkzaamheden. “Ik ben Specialist technisch beheer, dit houdt in dat ik beheerders en locatiemanagers advies geef op technisch gebied en over planmatig en groot onderhoud van onze locaties.” Maar dit zijn niet zijn niet zijn enige taken: “Ik schrijf ook beleid, doe de centrale inkoop en ben de hoofdverzorger van de schildpadden op kantoor.”
Interessante technische vragen waarbij hij uitgedaagd wordt om creatief te denken vindt Job het leukst aan zijn werk. “En het zo goed mogelijk begeleiden van de beheerders en bewoners, dat vind ik ook heel leuk aan deze baan. Ik deed dit al langer, maar vanaf 1 januari dit jaar in deze functie.” Job is namelijk al lang bekend met Socius. Hij woonde 5,5 jaar geleden in de Zusterflat, een afgerond project van Socius. “Het gebouw van de Zusterflat was in een slechte staat, dus ben ik gaan klussen. Als eerst het vervangen van wasbakken en deuren fixen. Ik heb gewoon zelf gereedschap opgepakt en ben begonnen!” Dat Job uit de voeten kon met gereedschap werd snel opgemerkt. Hij was eerst klusser en werd daarna al snel pandbeheerder bij de Zusterflat. Job heeft ook in twee andere Socius locaties gewoond; Hospitaal en De Saffier, waarna hij in 2016 begonnen is op het hoofdkantoor. Toch ziet Job wel een minpunt aan zijn werk: “Het werk wat ik doe kost eigenlijk altijd geld.”
Job heeft het erg naar zijn zin bij Socius. “Het is heel gezellig, met een team van leuke collega’s. Ook buiten het werk hebben we goede relaties met elkaar. Daarnaast is het werk flexibel en kan ik mijn eigen uren indelen. Er is hier geen 9-5 mentaliteit! Ik vind het heel tof om in de huisvesting sector te werken. Jongeren en huisvesting is zeker een uitdaging, maar ik vind het heel leuk om daar een bijdrage aan te leveren.” Ook vindt Job het fijn dat er veel ruimte is voor eigen groei en aandacht voor elkaar. “En ik mag mijn eigen hond Akai meenemen naar het hoofdkantoor, super fijn.”
Tot slot is Job trots op de groei van 3 naar 15 locaties. “Dit geeft veel uitdaging en er zijn zeker intense tijden, maar de cohesie en het teamwork op het hoofdkantoor is heel fijn.”
Benieuwd naar de laatste ontwikkelingen binnen Socius? Check onze nieuwspagina!